- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
Občini Idrija in Cerkno sta leta 2013 z Odlokom o ustanovitvi organa skupne občinske uprave Medobčinski inšpektorat občin Idrija in Cerkno (Ur. list RS, št. 18/2013) ustanovili Medobčinski inšpektorat. Leta 2021 sta oba občinska sveta občin sprejela Odlok o ustanovitvi organa skupne občinske uprave Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Idrija in Cerkno (Uradni list, št. 74/2021). Medobčinski inšpektorat občin Idrija in Cerkno (v nadaljevanju MIRIC) je zaradi smotrnosti organiziran kot enovit organ kljub temu, da njegovo delovno področje obsega dve različni zaključeni področji, to sta izvajanje nalog inšpekcijskega nadzora ter občinskega redarstva, ki je na MIRIC prešlo iz občine Idrija. Medobčinski inšpektorat in redarstvo je pričel z delovanjem dne 1. 9. 2022.
Pri izvrševanju nalog nastopa kot organ tiste občine, v katero krajevno pristojnost zadeva spada. Pooblaščene uradne osebe pri izvrševanju upravnih nalog ravnajo po usmeritvah župana in direktorja občine ustanoviteljice, glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja uprave pa po skupnih usmeritvah obeh županov občin ustanoviteljic. Pri opravljanju svojih nalog oziroma pri vodenju upravnih in prekrškovnih postopkov, so pooblaščene uradne osebe samostojne pri svojem odločanju.
Splošni podatki
Sedež: Mestni trg 1, 5280 Idrija
Elektronski naslov: inspektorat.idrija-cerkno@idrija.si
Matična številka: Občina Idrija 5880068000
Davčna številka: Občina Idrija SI20497423
Zaposleni
Vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva: mag. Sabina Tehovnik Kumar (tudi inšpekcijski nadzor)
Občinska redarka svetovalka: Mateja Novak
Občinski redar: Risto Verbič
Uradne ure in telefonske številke
Idrija, Mestni trg 1: ponedeljek med 9:00 in 11:00 uro
Cerkno, Bevkova ulica 9: sreda med 9:00 in 11:00 uro
V času uradnih ur v Idriji je MIRIC dosegljiv na telefonsko številko 05/ 37 34 505, občinsko redarstvo tudi na 05/ 37 34 524, v Cerknem na telefonsko številko 05/ 37 34 653.
Izven uradnih ur lahko občani kontaktirajo tajništvo Občine Idrija na tel. št.: 05/37 34 500 ali tajništvo Občine Cerkno na tel. št: 05/373 46 40. Pobude za inšpekcijski nadzor in pobude s področja občinskega redarstva lahko občani posredujejo tudi po elektronski pošti na inspektorat.idrija-cerkno@idrija.si. Obrazec prijave je dostopen na: https://idrija.si/objave/364 in http://www.cerkno.si/obrazci-in-vloge/ .
DOSTOPNOST IZVEN URADNIH UR
Občinsko redarstvo je za NUJNE PRIMERE (oviranje prometa in drugi nujni dogodki ) dostopno tudi na mobilno telefonsko številko 051-248-468. In sicer vsaj: ponedeljek, torek in četrtek med 7:30 in 15:00 uro, sreda med 7:30 in 16:00 uro in petek med 7:30 in 14:00 uro. Ker redar lahko tekom klica izvaja pooblastila vas naprošamo, da počakate na povratni telefonski klic. Povratni telefonski klic se izvede za klice prejete znotraj prej navedenih terminov.
Obveščamo tudi, da mobilna telefonska številka ni namenjena za posredovanje podatkov v zvezi z že uvedenimi postopki redarjev, zato vas naprošamo in napotujemo, da te zadeve urejate v času uradnih ur MIRIC.
Ker je nemogoče zagotoviti stalen 24 urni redarski nadzor, se lahko v nujnih primerih obrnete na tel. številko 113 (Policijska uprava), ki ima vse pristojnosti glede mirujočega prometa in javnega reda in miru, ki so določene z zakoni.
Splošna predstavitev inšpekcijskega nadzora
Inšpekcija v okviru danih pooblastil izvaja na območju občine Idrije in občine Cerkno inšpekcijski nadzor nad izvajanjem določb državnih predpisov v delih, ki jih le-ti pooblaščajo za nadzor:
- Zakon o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 52/16) – vodenje ustreznih evidenc in knjig v zvezi z prenočevanjem gostov,
- Gradbeni zakon (Uradni list RS, št. 199/21 in 105/22 – ZZNŠPP) od 1.6.2022 – dodani nezahtevni objekti,
- 3. odstavek 285. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21 in 18/23 – ZDU-1O),
- Zakon o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/07, 103/07 – ZPolS-D, 11/11, 28/11 – odl. US in 98/13) - 8., 9. in 11. člen,
- 248. člen Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in 18/23 – ZDU-1O),
- Zakon o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18) - odvajanje in pobiranje turistične in promocijske takse,
- Zakon o cestah (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A in 29/23)
- Zakon o pogrebni in pokopališki dejavnosti (Uradni list RS, št. 62/16) – razen nadzora nad izpolnjevanjem pogojev za opravljanje pogrebne dejavnosti iz 7. člena,
- Uredba o ravnanju z izrabljenimi gumami (Uradni list RS, št. 63/09) – prepuščanje izrabljenih gum na prevzemnih mestih za komunalne odpadke – fizične osebe
Skladno z danimi pristojnosti inšpekcija izvaja tudi nadzor nad predpisi občin:
- Odlok o občinskih cestah v Občini Idrija,
- Odlok o oddaji v najem zemljišč in drugih javnih površin v lasti Občine Idrija,
- Odlok o občinskih taksah v Občini Idrija,
- Odlok o urejanju in čiščenju javnih površin v Občini Idrija,
- Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Idrija,
- Odlok o pokopališkem redu Občini Idrija,
- Odlok o oglaševanju na območju Občine Idrija,
- Odlok o oskrbi s pitno vodo v Občini Idrija,
- Odlok o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode v Občini Idrija in o koncesijskem razmerju,
- Odlok o razglasitvi krajinskega parka Zgornja Idrijca,
- Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Idrija ,
- Odlok o turistični in promocijski taksi v Občini Idrija,
- Odlok o urejanju javne razsvetljave v Občini Idrija,
- Odlok o koncesiji za opravljanje lokalne gospodarske javne službe dobave, postavitve, vzdrževanja in izvajanja javne razsvetljave v Občini Idrija,
- Odlok o rabi javnih površin v Občini Cerkno
- Odlok o turistični in promocijski taksi v občini Cerkno
- Odlok o pokopališki in pogrebni dejavnosti v Občini Cerkno
- Odlok o oskrbi s pitno vodo v občini Cerkno
- Odlok o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode v Občini Cerkno
- Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Cerkno
- Odlok o simbolih Občine Cerkno
Ker gre v inšpekcijskih postopkih za varovanje javne koristi, velja načelo oficialnosti, kar pomeni, da organ začne postopek po uradni dolžnosti. Podaja pobude (prijave) ne predstavlja začetka inšpekcijskega postopka, ampak se šteje le kot pobuda za uvedbo inšpekcijskega postopka. Prijava tudi ne predstavlja take vloge, ki bi se v smislu določbe 2. odstavka 127. člena Zakona o splošnem upravnem postopku štela za zahtevo stranke, na podlagi katere bi se postopek lahko začel.
Postopkovni predpisi inšpekcije:
- Zakon o inšpekcijskem nadzoru
- Zakon o splošnem upravnem postopku
- Zakon o prekrških
Splošna predstavitev redarstva
Občinsko redarstvo v okviru in v skladu s predpisi pristojno za javno varnost in javni red na območju občin Idrija in Cerkno in je pristojno:
- nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
- varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
- skrbeti za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
- varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščine,
- vzdrževati javni red in mir.
Delovna področja, pooblastila in uporaba prisilnih sredstev so skladni z določili Zakona o občinskem redarstvu (ZORed), ki je temeljni zakon za ustanovitev, organizacijo in delovno področje občinskih redarstev v Republiki Sloveniji. Zakon na nacionalni ravni na eni strani predpisuje pristojnosti, na drugi pa postavlja omejitve, ki se navezujejo na uporabo pooblastil in izvrševanje nalog iz stvarne pristojnosti.
Pristojnosti in pooblastila redarstvu dajejo naslednji zakoni:
- Zakon o občinskem redarstvu (Uradni list RS, št. 139/06 in 9/17)
- Zakon o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE in 5/21 – odl. US)
- Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb)
- Zakon o cestah (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A in 29/23)
- Zakon o varstvu javnega reda in miru (Uradni list RS, št. 70/06 in 139/20)
- Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.)
- Zakon o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 38/13 – uradno prečiščeno besedilo, 21/18 – ZNOrg, 92/20 in 159/21)
- Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22 in 18/23 – ZDU-1O)
- Zakon o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov (Uradni list RS, št. 9/17 in 29/17)
- Uredba o izvajanju izvedbene uredbe Komisije (EU) o pravilih in postopkih za upravljanje brezpilotnih zrakoplovov (Uradni list RS, št. 195/20 in 31/21)
- Zakon o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/07, 103/07 – ZPolS-D, 11/11, 28/11 – odl. US in 98/13)
Pristojnosti in pooblastila redarjev na podlagi odlokov občin:
- Odlok o prodaji blaga zunaj prodajaln na območju Občine Idrija,
- Odlok o oddaji v najem zemljišč in drugih javnih površin v lasti Občine Idrija,
- Odlok o občinskih taksah v Občini Idrija
- Odlok o urejanju in čiščenju javnih površin v Občini Idrija
- Odlok o oglaševanju na območju Občine Idrija
- Odlok o pokopališkem redu v Občini Idrija
- Odlok o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami na območju Občine Idrija
- Odlok o določitvi javnih parkirnih površin v Občini Idrija na katerih se plačuje parkirnina
- Odlok o grbu in zastavi Občine Idrija
- Odlok o razglasitvi krajinskega parka Zgornja Idrijca
- Odlok o pokopališki in pogrebni dejavnosti v Občini Cerkno
Pomemben izhodiščni dokument za področje delovanja medobčinske redarske službe je Skupni občinski program varnosti občin Idrija in Cerkno, ki sta občinska sveta sprejala leta 2023. V njem so opredeljena izhodišča za zagotavljanje varnosti v občinah, cilji in ukrepi za zagotovitev teh ciljev, konkretni nosilci oziroma odgovorne službe za dosego želenih ciljev ter opredelitev finančnih posledic.
Dostopnost aktov
Akti s področja nadzora in delovanja MIRIC so dostopni na naslednjih spletnih straneh:
- Občina Idrija https://www.idrija.si/
- Občina Cerkno https://www.cerkno.si/
- Uradni list RS: https://www.uradni-list.si/
- Pravno-informacijskem sistemu Republike Slovenije (PisRS) https://pisrs.si/
- Register predpisov lokalnih skupnosti https://www.rpls.si/
Seznam pooblaščenih uradnih oseb za vodenje in odločanje v upravnih zadevah s področja dela MIRIC (319. člen Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb; ZUP) in 9. člen Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22 in 135/22):
- Mag. Sabina Tehovnik Kumar, vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva, vodi in odloča v vseh upravnih zadevah na 1. stopnji iz področja dela MIRIC
- Mateja Novak, občinska redarka svetovalka, vodenje upravnih zadev na prvi stopnji iz področja redarstva
- Risto Verbič, občinski redar, vodenje in odločanje v enostavnih upravnih zadevah na prvi stopnji iz področja redarstva (1. odstavek 3. člena ZUP)
V MIRIC je za posredovanje informacij javnega značaja iz področja delovanja organa za obdobje delovanja od 1. 9. 2022 pristojna vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva mag. Sabina Tehovnik Kumar.
MIRIC je skupna uprava dveh občin, ki deluje kot nadzorni organ glede na predpise po stvarni in krajevni pristojnosti posamezne občine, zato glede informacij javnega značaja, ki se nanaša na delo MIRIC s področja:
- prečiščenih besedil predpisov, ki se nanašajo na delovno področje organa, povezana z državnim registrom predpisov na spletu;
- programov, strategij, stališč, mnenj in navodil, ki so splošnega pomena ali so pomembna za poslovanje organa s fizičnimi in pravnimi osebami oziroma za odločanje o njihovih pravicah ali obveznostih, študij in drugih podobnih dokumentov, ki se nanašajo na delovno področje organa;
- predlogov predpisov, programov, strategij in drugih podobnih dokumentov, ki se nanašajo na delovno področje organa;
- dokumentacije na področju javnih naročil, ter javnih razpisov za dodelitev sredstev, subvencij, posojil in drugih oblik sofinanciranj iz državnih in občinskih proračunov;
- informacij o svoji dejavnosti ter upravnih, sodnih in drugih storitvah
- vse drugih informacij javnega značaja, ki so jih prosilci zahtevali najmanj trikrat;
- drugih informacij javnega značaja;
NAPOTUJE NA SPLETNE STRANI OBČIN USTANOVITELJIC:
MIRIC: Informacije javnega značaja: https://idrija.si/katalogjavnegaznacaja