- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
OBRAZLOŽITEV PREDLOGA
Ministrstvo za okolje in prostor (v nadaljevanju MOP) je konec marca 2016 v reševanje prejelo zahtevo za nadzor nad zakonitostjo Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu Rožna ID 12/1 CU v Idriji (Uradni list RS, št. 14/13, 53/14; v nadaljevanju OPPN). MOP je na podlagi 88.a člena Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05-UPB4 s spr.) namreč pristojno za nadzor nad zakonitostjo splošnih in posamičnih aktov občin v zadevah iz njegove pristojnosti.
MOP je na podlagi zahteve za nadzor nad zakonitostjo OPPN pozvala Občino Idrija, da se opredeli do očitanih kršitev iz prilog (Predlog za uvedbo nadzora ter Strokovno mnenje Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije; v nadaljevanju ZAPS).
Občina Idrija se je na dopis ministrstva odzvala konec maja 2016 ter se opredelila do očitanih kršitev, navedenih v prilogi Strokovno mnenje ZAPS, saj je Občina ugotovila, da je slednje preglednejše ter zelo konkretizirano.
Občina Idrija je v uvodu poudarila pomembna dejstva, ki jih je potrebno poznati preden se pomembna dejstva izgubijo v posameznih določilih OPPN:
a. Z OPPN obravnavano območje je del naselbinskega spomenika z evidenčno štev. EŠD 182, zaščitenega z Odlokom o razglasitvi kulturnih in zgodovinskih spomenikov ter naravnih znamenitosti na območju Občine Idrija (Uradni list SRS, št. 16/86, 17/88, Uradni list RS, št. 56/93, 45/97, 131/03, 45/07, 115/07). Omenjeni dediščini je bila z vpisom nominacije »Dediščina živega srebra, Almadén in Idrija, Slovenija, Španija«, na Unescov seznam svetovne dediščine, priznana izjemna univerzalna vrednost. Realnost je žal drugačna - mestni prostor je neurejen in neizkoriščen glede na potencial, ki ga predstavlja v konceptu zasnove mesta. Kvaliteto mestnemu prostoru daje njegova lega, ki je ugodna glede osončenosti, bližine mestnega središča, oskrbnih dejavnosti ter opremljenosti z vidika komunalne infrastrukture.
V Idriji ni privatnih investicij v revitalizacijo mestnih sosesk. Zato je Občina Idrija leta 2011 pozitivno sprejela namero zasebnega investitorja, ki bi z zasebnim kapitalom investiral v center Idrije v skladu z določili prostorskega akta.
Danes si s svojim izgledom ta del mesta ne zasluži tako elitne lokacije. Občina Idrija je zato z veseljem pritrdila idejni zasnovi podjetja Kolektor Koling d.o.o., ki je zaradi zgoraj naštetih
pozitivnih prostorskih danosti videl priložnost za gradnjo manjše stanovanjske soseske z možnostjo ureditve lokalov za mirno dejavnost v pritličju. Z željo investirati v ta predel mesta je prinesel potrebno svežino z modernimi objekti v idrijskem stavbnem stilu. Kar je najvažnejše, z zasnovo je predvidel ureditev degradiranega predela mesta in predvidel 24 kvalitetnih stanovanj na elitni lokaciji z vso potrebno infrastrukturo in dobro osončenostjo v novem centru mesta. Centralne lokacije omogočajo zgoščevanje, investitor je želel s sosesko vzpostaviti višji nivo bivanja z večjimi bivalnimi enotami. Mesto Idrija je z omejenimi geografskimi zmožnostmi na splošno omejena ter primorana h gradnji plomb v mestu, k prenovi starih objektov ipd.
Občina Idrija je postopek sprejema OPPN vodila v skladu z zakonodajo. Predlagateljica zahteve za uvedbo nadzora nad zakonitostjo OPPN, ki je lastnica zemljišč na območju OPPN, je v postopku sprejema OPPN ves čas (torej v vseh fazah postopka sprejemanja OPPN) aktivno sodelovala. Trditev je bila listinsko podkrepljena tako, da je bilo iz dokumentov razvidno, da je Občina Idrija s pripravljavcem akta stranki stopila naproti in ji v večini pripomb tekom postopka sprejemanja OPPN tudi ugodila.
Ugotavljamo, da se ključne pripombe predlagateljice nanašajo na
- višino predvidenih novogradenj investitorja Kolektor Kolinga ter
- na odmik med predvideno novogradnjo investitorja Kolektor Kolinga ter zemljiščem v lasti predlagateljice.
Na zgornji ključni pripombi je bilo mogoče takoj odgovoriti sledeče:
- višina novogradenj je opredeljena s številom etaž in se skozi celoten postopek pripravljanja in sprejemanja OPPN ni nikoli spreminjala;
- izrecen odmik 4 m med enim vogalov obeh novogradenj je bil podpisan s strani obeh vpletenih strank ter sporazumno umeščen v OPPN.
Občina Idrija se je v nadaljevanju opredelila do konkretnih očitanih kršitev na način podajanja rešitev za boljšo preglednost ter odpravo pomanjkljivosti (in ne nezakonitosti). Občina Idrija je namreč ugotavljala, da očitane pomanjkljivosti niso predstavljale niti materialno pravne niti postopkovne kršitve, predlagane dopolnitve pa pripomorejo k boljši grafični in nomotehnični urejenosti OPPN.
MOP je v začetku septembra podal Občini Idrija poziv za razveljavitev prve alineje 3. člena odloka in uskladitev odloka. V nadaljevanju MOP meni, da po pregledu dokumentacije ter pojasnil Občine OPPN ni v takšni meri neskladen z zakonodajo s področja prostorskega načrtovanja, da bi ga bilo potrebno v celoti razveljaviti. MOP sledi mnenju Občine, da je možno vse ugotovljene neskladnosti z ZPNačrt razveljaviti z odlokom o spremembah in dopolnitvah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu Rožna ID 12/1 CU v Idriji (Uradni list RS, št. 14/13, 53/14), vse ostale pomanjkljivosti pa v večini navedb niso direktne kršitve ZPNačrt in se odpravijo z dopolnitvijo spisne dokumentacije.
MOP je v zaključku dopisa pozval Občino Idrija, da v roku 60 dni s spremembo odloka razveljavi prvo alinejo 3. člena OPPN ter odpravi neskladnosti v spisu postopka in v grafikah. V skladu z 61. b členom ZPnačrt mora Občina Idrija izpeljati kratek postopek sprememb in dopolnitev OPPN.
Spremembo odloka je potrebno objaviti v uradnem glasilu ter obvestiti MOP.
GRADIVO ZA JAVNO RAZGRNITEV
Občina Idrija zato poleg razveljavitve prve alineje 3. člena predlaga še naslednje dopolnitve:
V odloku:
- uskladitev seznama poglavij in prilog OPPN kot so vložene v mapo OPPN
- v 8. členu se ime katastrske občine ustrezno spremeni (za besedo »Idrija« se doda »mesto)
Grafike, ki so vezane na termin »gradbena meja«:
OPOMBA: Podlaga vseh usklajenih grafik (v nadaljevanju) je geodetski načrt, ki je bil izdelan pred začetkom postopka OPPN v avgustu 2011, in ne katastrski načrt.
V mapi OPPN:
- doda se vložni list »kazalo vsebine besedila«
- naslovno stran sprejetega OPPN se ustrezno označi, podpiše in požigosa ter zamenja v mapi OPPN
Vse navedene spremembe in dopolnitve ne vplivajo na vsebino OPPN, pač pa nedvoumno povzemajo strokovne rešitve, podane tekom postopka izdelave OPPN Rožna.