- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
Idrijski župan Tomaž Vencelj je s kratkim nagovorom pri kolesarski postaji za električna kolesa pred idrijsko čipkarsko šolo predal namenu sistem izposoje mestnih električnih koles v Idriji. Sistem BE CIKL je korak naprej v prizadevanjih občine za krepitev trajnostne mobilnosti prebivalcev, zmanjšanje uporabe avtomobilov in spodbujanje rabe okolju prijaznejših prevoznih sredstev na krajših relacijah na območju mesta.
Prvi so sistem še pred uradnim odprtjem preizkušali zaposleni na idrijski občinski upravi, tudi župan Tomaž Vencelj, ki je ob tej priložnosti poudaril, da so mestna električna kolesa v sistemu BE CIKL namenjena prvenstveno prebivalcem za mobilnost v mestu ne pa turistom za vožnjo po okoliških hribih in dolinah. Kot je še povedal, je sam v minulih dneh že preizkusil sistem in se je z električnim kolesom največkrat zapeljal na kosilo. Ena bistvenih prednosti električnega kolesa v primerjavi z avtomobilom je, da ni obremenjen z iskanjem parkirnih mest.
Na petih postajah-polnilnicah je na voljo skupno 34 električnih koles, ki so namenjena le uporabi po mestu. Uporabniki, starejši od 14 let, jih bodo lahko brezplačno uporabljali, ko bodo s podpisom pogodbe in plačilom članarine na TIC-u pridobili kartico in pin številko, za nepolnoletne bodo pogodbo podpisali starši ali skrbniki. Letošnje kartice bodo veljale še do konca sezone prihodnje leto.
Kot pojasnjuje Idrijčan Uroš Gnezda, direktor podjetja Cult, ki proizvaja ta kolesa in je vzpostavilo tudi infrastrukturo sistema izposoje, je sistem računalniško podprt in preprost za uporabo. Ko uporabnik pride na eno od petih postajališč za električna kolesa v mestu, tam stopi najprej k »totemu« - računalniku, kjer je na ekranu označeno mesto, kamor uporabnik prisloni kartico. Odpre se okence za izpis pin kode, ki jo uporabnik potrdi in se prikažejo kolesa, ki so na voljo. Pritisniti je potrebno številko od 1 do 6, katero kolo želite in da je tam, zatem uporabnik stopi do kolesa, kjer sveti lučka, jo pritisne in s tem se kolo odklene. Od takrat je uporabnik odgovoren za kolo in tedaj začne teči tistih 14 ur, ki jih ima uporabnik tedensko na voljo. Ko se kolo vrne, sistem to zazna, zvočni signal pa potrdi, da je kolo vrnjeno pravilno.
Električno mestno kolo doseže hitrost do 25 kilometrov na uro in zmore z enim polnjenjem prevoziti okoli 80 kilometrov, a lahko tudi manj, odvisno od obremenitve, terena in drugih zunanjih dejavnikov. Na monitorju količka na vsaki postaji ali pa od doma s pomočjo pametnega telefona oziroma računalnika lahko uporabniki vsak trenutek na zemljevidu preverijo razpoložljivost koles na posameznem postajališču. Uporabniki bodo odgovorni za skrbno ravnanje z električnim kolesom, morebitne objestneže pa bo z računalniško podporo ter ob znani številki kolesa in času uporabe mogoče tudi hitro odkriti. Kot še pojasnjuje Gnezda, bo v začetku potrebnega nekaj potrpljenja, dokler sistema ne bodo optimalno prilagodili potrebam uporabnikov. In koliko je stala investicija v sistem brezplačne izposoje električnih koles v mestu Idrija? Nataša Kumar, svetovalka za gospodarske javne službe na Občini Idrija.
Celotna vrednost investicije je znašala 310.000 evrov, približno 30% je evropskih sredstev, ostalo je zagotovila občina. Gre za kar veliko investicijo, saj se je občina odločila, da bodo v Idriji kolesarnice z nadstreški, ki zavarujejo kolesa in infrastrukturo na parkirišču, s čimer se izogne škodi zaradi izpostavljenosti vremenskim vplivom.
S sistemom brezplačne izposoje električnih koles v Idriji bo upravljal Zavod za turizem Idrija, vzdrževal pa ga bo domačin, nekdanji vrhunski kolesar Valter Bonča. Ob pozitivni izkušnji z obstoječim, bo občina sistem lahko širila tudi na območja mesta, kjer postajališč za električna kolesa sedaj še ni, ter mogoče že prihodnje leto tudi v Spodnjo Idrijo, ko bo do tam zgrajena kolesarska pot.
Metka Rupnik