- O OBČINI
- OBČINSKA UPRAVA
- ORGANI OBČINE
- E-OBČINA
- NOVICE IN OBJAVE
- KONTAKTI
- TURIZEM
Zavod za turizem Idrija, ki ga vodi Valerija Božič, je na včerajšnjem virtualnem dogodku predstavil novo celostno grafično podobo destinacije Idrija, ki bo postopoma poenotila rabo različnih grafičnih sporočil, ki so doslej predstavljala destinacijo, kar pa je tudi eden od ciljev, ki jih postavlja Strategija razvoja turizma v občini Idrija.
Kot je na včerajšnji predstavitvi preko Zoom konference pojasnil avtor nove celostne grafične podobe Peter Lahajnar, se je skupina, ki je sodelovala z njim pri njenem oblikovanju, ob pomoči oblikovalke Jane Vilman, že v začetku soočila z izzivom, kako v enotnem grafičnem sporočilu poenotiti vizualno komunikacijo destinacije Idrija, ki se je doslej preko nosilcev turističnih in dediščinskih programov predstavljala preko vsaj šestih različnih grafičnih podob. Nova celostna grafična podoba temelji na izčiščenem izrazu in sporočilu. Osnova je preprost napis Idrija, ki mu je dodana pika. Ta lahko simbolizira kapljico živega srebra ali pa glavico bucike, s pomočjo katere klekljarica ustvarja idrijsko čipko. Določena so tudi razmerja, načini uporabe in barvne lestvice, ki jih bo potrebno upoštevati pri rabi celostne grafične podobe v praksi in v različnih kontekstih. Pogosto bo v uporabi najverjetneje različica v rdeči barvi cinabaritne rude, ki simbolično izpoveduje povezanost mesta Idrije z rudarsko preteklostjo, ki je Idriji dala bogato zapuščino tudi Unescove dediščine. Tako izčiščena grafična podoba omogoča njeno najširšo uporabnost v različnih oblikah in sredstvih vizualnih sporočil.
Da bi nova celostna grafična podoba postopoma zaživela, pa bo potrebno zagotoviti njeno rabo v praksi in dosledno upoštevanje pravil uporabe, ki so zapisana v priročniku o celostni grafični podobi, ta pa bo v prihodnjih dneh že objavljen za spletni strani Zavoda za turizem Idrija, bodoči uporabniki te celostne grafične podobe pa se bodo ob morebitnih dilemah, kako jo uporabljati v praksi, lahko posvetovali z avtorjem.
Tabel z novo celostno grafično podobo destinacije Idrija pa ne bodo sedaj »na vrat na nos« postavljali na objektih zgodovinske, kulturne in tehniške dediščine, ki so jih v minulih letih označili z drugačnimi vizualno-grafičnimi rešitvami, ampak bodo označbo z novo grafično podobo postavili ob rednih menjavah označevalnih tabel.
Oblikovanje nove celostne grafične podobe destinacije Idrija je dokaz več o pomenu in prednostih sodelovanja partnerjev na tako pomembnem področju, kot je turizem, je na včerajšnji virtualni konferenci poudaril tudi župan Tomaž Vencelj in izrazil prepričanje, da bo enotna vizualna predstavitev destinacije pripomogla tudi k njeni boljši prepoznavnosti in ugledu v slovenskem in širšem merilu.
Projekt oblikovanja nove celostne grafične podobe destinacije Idrija je koordinirala strokovna sodelavka na Zavodu za turizem Idrija Maša Čibej in je sofinanciran iz evropskih sredstev. Lastnik destinacijske znamke je Občina Idrija, Zavod za turizem Idrija pa bo skrbel za upravljanje z njo.