Na podlagi Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Idrija za programsko obdobje 2024-2030 (Uradni list RS, št. 57/2024 in 59/2024 - popr.) in Odloka o proračunu Občine Idrija za leto 2024 (Uradni list RS, št. 34/2023, 121/2023 in 22/2024) Občina Idrija objavlja
Javni razpis
za dodelitev državnih pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Idrija v letu 2024
I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev za namene, ki prispevajo k ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Idrija v skupni višini 40.000,00 EUR, v obliki dotacij, ki se dodeljujejo po pravilih o dodeljevanju državnih pomoči v kmetijstvu, skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2022/2472 in Uredbo komisije (EU) št. 2023/2831.
II. SPLOŠNA DOLOČILA – POGOJI ZA UPRAVIČENCE
- Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v III. točki.
- Upravičenec mora predložiti izjavo, da za iste upravičene stroške in za isti namen ni pridobil sredstev oziroma ni v postopku pridobivanja sredstev iz kateregakoli drugega javnega vira.
- Pomoč se dodeli na podlagi vloge, ki vsebuje osnovne podatke o upravičencu, podatke o naložbi, časovni potek in predvidene stroške.
- Odobrene naložbe oziroma dela ali storitve, ki so odobrene z javnim razpisom morajo biti zaključene pred zadnjim izplačilom zahtevka.
- Po zaključku investicije mora investicija biti v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil sredstva vsaj še 5 let po izplačilu sredstev.
- Upravičenec, ki pridobi pomoč na podlagi tega razpisa mora voditi predpisano dokumentacijo, ki je določena z javnim razpisom in pogodbo o dodelitvi sredstev in jo mora hraniti še najmanj 10 let po zadnjem izplačilu sredstev.
- Upravičeni prejemnik sredstev ne sme uporabljati naložbe v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
Vsak upravičenec lahko kandidira samo z eno vlogo.
Pri dodeljevanju pomoči se upošteva kumulacija pomoči, ki določa, da se pomoči, ki jih prejme upravičenec iz kateregakoli javnega vira za iste upravičene stroške, seštevajo in ne smejo preseči maksimalne višine pomoči določene s pravilnikom.
III. UPRAVIČENCI
Upravičenci do pomoči so:
- kmetijska gospodarstva, ki so mikropodjetja in se ukvarjajo s primarno kmetijsko proizvodnjo, so vpisana v register kmetijskih gospodarstev in katerih naložba se izvaja na območju občine;
- subjekti, ki so registrirani za opravljanje dejavnosti cestnega tovornega prometa;
- društva in združenja, ki so registrirana po zakonu o društvih in je njihova glavna dejavnost kmetijstvo (odločba o vpisu v register) in imajo urejeno evidenco o članstvu ter delujejo na območju občine oziroma združujejo člane iz občine.
IV. UKREPI, PREDMETI PODPORE, VIŠINA SREDSTEV, UPRAVIČENI STROŠKI, POGOJI ZA PRIDOBITEV SREDSTEV IN VIŠINA POMOČI
UKREP 1:
|
Pomoč za naložbe na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo
|
(14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472)
Okvirna višina razpisanih sredstev je 15.000,00 EUR.
Z naložbo se skuša doseči vsaj enega od naslednjih ciljev:
- izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
- izboljšanje naravnega okolja, higienskih pogojev ali standardov za dobrobit živali;
- vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem s trajnostno energijo, energijsko učinkovitostjo, oskrbo in varčevanjem z vodo;
- prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in prilagajanju nanje, vključno z zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov in povečanjem sekvestracije ogljika ter spodbujanje trajnostne energije in energijske učinkovitosti;
- prispevanje k trajnostnemu krožnemu biogospodarstvu ter spodbujanje trajnostnega razvoja in učinkovitega upravljanja naravnih virov, kot so voda, tla in zrak, vključno z zmanjšanjem odvisnosti od kemikalij;
- prispevanje k zaustavitvi in obnovitvi trenda izgube biotske raznovrstnosti, krepitev ekosistemskih storitev ter ohranjanje habitatov in krajine.
Pomoč se ne dodeli za:
- nakup plačilnih pravic,
- nakup in zasaditev letnih rastlin,
- nakup živali,
- ožičenje ali polaganje kablov za podatkovna omrežja zunaj zasebne lastnine,
- naložbe v namakanje,
- dela v zvezi z odvodnjavanjem,
- že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije,
- investicije, ki se izvajajo izven območja občine,
- stroške, povezane z zakupnimi pogodbami,
- obratna sredstva,
- naložbe v proizvodnjo biogoriv in energije iz obnovljivih virov.
Intenzivnost pomoči:
- do 65 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih.
Najvišji skupni znesek za posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu lahko znaša do 5.000 EUR.
Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo se lahko dodeli za:
Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev,
Podukrep 1.2 Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov.
Podukrep 1.1:
|
Posodabljanje kmetijskih gospodarstev
|
Pomoč se dodeli za naložbe v kmetijska gospodarstva v povezavi s primarno kmetijsko proizvodnjo.
Upravičeni stroški:
- stroški gradnje, nakupa ali izboljšanja nepremičnin na kmetijskem gospodarstvu; nakup zemljišč je upravičen v obsegu do 10 % skupnih upravičenih stroškov zadevne dejavnosti;
- stroški nakupa nove kmetijske mehanizacije;
- stroški opreme hlevov in gospodarskih poslopij;
- stroški nakupa rastlinjaka, montaže ter opreme v rastlinjaku;
- stroški nakupa in postavitev zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (preventivni ukrepi, npr. protitočne mreže);
- stroški nakupa računalniške programske opreme, patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk.
Upravičenci do pomoči so:
- kmetijska gospodarstva, ki so mikropodjetja in se ukvarjajo s primarno kmetijsko proizvodnjo, dejavnost izvajajo v občini in katerih naložba se izvaja v občini.
Pogoji za dodelitev pomoči:
- upravičenec mora dejavnost primarne kmetijske proizvodnje opravljati na površini najmanj 1 ha primerljivih kmetijskih površin v uporabi;
- predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
- priloga projektne dokumentacije za izvedbo naložbe, predračuni/računi o stroških povezanih z naložbo, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
- za naložbo, v zvezi s katero mora biti opravljena presoja vplivov na okolje v skladu s predpisi o posegih v okolje, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje, mora biti navedena presoja opravljena še pred datumom dodelitve individualne pomoči in pridobljeno soglasje za zadevni naložbeni projekt;
- ponudba oziroma predračun za načrtovano naložbo;
- predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
- mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo.
Podukrep 1.2:
|
Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov
|
Pomoč se lahko dodeli za namen urejanja kmetijskih zemljišč in pašnih površin na območju občine.
Upravičeni stroški:
- stroški izdelave načrta ureditve kmetijskega zemljišča (nezahtevne agromelioracije, pašniki);
- stroški izvedbe del za nezahtevne agromelioracije;
- stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z ograjo;
- stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino.
Upravičenci do pomoči:
- kmetijska gospodarstva, ki so mikropodjetja in se ukvarjajo s primarno kmetijsko proizvodnjo, so vpisana v register kmetijskih gospodarstev in katerih naložba se izvaja na območju občine.
Pogoji za pridobitev:
- urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov se mora izvajati najmanj na površini 1 ha primerljivih kmetijskih površin,
- ustrezna dovoljenja oziroma projektna dokumentacija za izvedbo naložbe ter dokazila (predračun/račun) glede upravičenih stroškov do sofinanciranja;
- predračun, račun oziroma dokazila o plačilu stroškov za projektno dokumentacijo, za katere se uveljavlja pomoč;
- kopija katastrskega načrta in program del, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, kadar je predmet podpore ureditev kmetijskih zemljišč ali nezahtevna agromelioracija;
- dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča.
Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo.
UKREP 3:
|
Pomoč za dejavnosti izmenjave znanja in informiranja
|
(21. člen Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472)
Okvirna višina razpisanih sredstev je 3.000,00 EUR.
Cilj ukrepa je zagotavljanje višje ravni strokovnosti in usposobljenosti v kmetijskem sektorju.
Upravičeni stroški:
- stroški organizacije poklicnega usposabljanja, dejavnosti pridobivanja strokovnih znanj, vključno z usposabljanji, delavnicami, konferencami in mentoriranjem, ter stroški predstavitvenih dejavnosti ali dejavnosti informiranja;
Pomoč se dodeli v obliki subvencionirane storitve in ne vključuje neposrednih plačil upravičencem.
Pogoji, ki jih mora izpolnjevati izvajalec storitve, so:
- dokazila o ustreznosti izvajalca strokovnega usposabljanja, izobraževanja;
- dokazila, da imajo izvajalci dejavnosti prenosa znanja in informiranja za izvajanje teh dejavnosti ustrezne zmogljivosti v obliki usposobljenosti in rednega izobraževanja osebja;
- dokazila (mnenje) o vsebinski ustreznosti izobraževanja glede na dejavnost upravičenca, ki ga pripravi strokovna služba;
- dejavnosti iz prve alineje drugega odstavka tega člena morajo biti v skladu z opisom sistema znanja in inovacij v kmetijstvu (AKIS) iz strateškega načrta SKP 2023–2027 za Slovenijo.
Upravičenci do pomoči:
- kmetijska gospodarstva, ki so mikropodjetja, dejavna v kmetijskem sektorju in svojo dejavnost opravljajo na območju občine.
Intenzivnost pomoči:
- do 100% upravičenih stroškov.
UKREP 4:
|
Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji
|
(Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831).
Okvirna višina razpisnih sredstev je 5.000,00 EUR.
Cilj ukrepa je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev.
Predmet podpore so naložbe za:
- predelava kmetijskih proizvodov, zelišč in gozdnih sadežev;
- neposredna prodaja kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije;
- turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji);
- dejavnosti povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji (glede na vrste dopolnilnih dejavnosti na kmetiji po Uredbi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji).
Upravičeni stroški:
- stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
- stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
- stroški nakupa opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti.
Upravičenci do pomoči:
- kmetijska gospodarstva, ki se glede na registracijo dejavnosti ukvarjajo s predelavo in trženjem oziroma z nekmetijskimi dejavnostmi in izvajajo naložbo na območju občine.
Pogoji za pridobitev sredstev:
- dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu;
- dokazilo o registraciji dejavnosti, v kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti;
- dejavnost na kmetiji se mora izvajati vsaj pet let po zaključeni naložbi;
- predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
- projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
- poslovni načrt za izvedbo naložbe s predračunom stroškov.
Intenzivnost pomoči:
- do 50 % upravičenih stroškov oziroma do 5.000 EUR.
Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek pomoči de minimis.
UKREP 5:
|
Pokrivanje operativnih stroškov transporta iz odročnih krajev
|
(Pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831).
Okvirna višina razpisanih sredstev je 14.000,00 EUR.
Namen ukrepa je pokrivati operativne stroške cestnega tovornega prometa na odročnih, razpršenih območjih občine.
Cilji ukrepa je ohraniti dejavnost transporta in transportne mreže na odročnih krajih. Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih transportnih povezav do kmetijskih gospodarstev.
Predmet podpore:
- financiranje stroškov tovornega prometa za prevoze, ki niso ekonomsko upravičeni.
Upravičenci:
- subjekti, ki so registrirani za opravljanje dejavnosti cestnega tovornega prometa.
Splošni pogoji upravičenosti:
- upravičenec mora predložiti dokazilo o opravljenem tovornem prometu na odročnih območjih, z navedbo lokacij (prog) in razdalj;
- letno število prevozov;
- zagotavljanje ustreznega in kakovostnega tovornega prometa, skladno s področno zakonodajo.
Upravičeni stroški
- operativni stroški tovornega prevoza/kilometer v odročnih krajih.
Intenzivnost pomoči:
- bruto intenzivnost pomoči je do 50 % upravičenih operativnih stroškov tovornega transporta.
Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek 300.000 EUR/upravičenca oziroma na enotno podjetje v kateremkoli obdobju treh poslovnih let, kot je določen za dejavnosti cestnega tovornega prometa.
UKREP 7:
|
Sofinanciranje dejavnosti društev na področju kmetijstva in razvoja podeželja
|
Okvirna višina razpisanih sredstev je 3.000,00 EUR.
Namen ukrepa sofinanciranje neprofitnih aktivnosti in materialnih stroškov društev oziroma združenj s področja kmetijstva, gozdarstva in podeželja iz območja občine, ki ne predstavljajo državno pomoč ter njihov cilj z ustanovitvijo in delovanjem ni pridobivanje dobička.
Cilj ukrepa je omogočanje izvedbe programov dela navedenih društev oziroma združenj in dvigniti kakovost življenja na podeželju.
Upravičenci do pomoči:
- društva in združenja, ki so registrirana po zakonu o društvih in je njihova glavna dejavnost kmetijstvo (odločba o vpisu v register) in imajo urejeno evidenco o članstvu ter delujejo na območju občine oziroma združujejo člane iz občine.
Splošni pogoji upravičenosti:
- upravičenci morajo izpolnjevati pogoje in merila javnega razpisa in k prijavi za razpis priložiti vso popolno zahtevano dokumentacijo;
- upravičenci izvajajo in se vključujejo v aktivnosti na območju občine in o tem vodijo evidenco.
Upravičeni stroški:
- stroški povezani s predstavitvijo oziroma promocijo dejavnosti društva, kot so: predavanja, tečaji, krožki, strokovne ekskurzije, seminarji, udeležbe na posvetih, okrogle mize, ki so namenjeni širši javnosti;
- stroški povezani z organizacijo in izvedbo različnih aktivnosti društev oziroma združenj, ki prispevajo k prepoznavnosti občine, kot so: priprava gradiv, zloženk, organizacija samostojnih prireditev;
- stroški povezani z organizacijo in izvedbo različnih aktivnosti, ki izhajajo iz ohranjanja kulturne in tehnične dediščine kmetijstva in podeželja: prikazi tradicionalnih domačih obrti in običajev, prikazi tehnične dediščine, razstave, tekmovanja;
- stroški povezani s sodelovanjem in predstavitvijo društev na prireditvah lokalnega, regionalnega, državnega in mednarodnega pomena ter na prireditvah drugih društev oziroma združenj.
Pogoji za pridobitev sredstev:
- predložitev finančno in vsebinsko ovrednotenega letnega programa dela društva oziroma združenja;
- seznam članov in
- poročilo o delu društva oziroma združenja v preteklem letu.
Intenzivnost pomoči:
- do 100 % upravičenih stroškov.
V. ROK IN NAČIN PRIJAVE
Vlagatelj se lahko prijavi na razpis le z eno vlogo, ki vsebuje:
- ustrezni prijavni obrazec za dodelitev pomoči za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Idrija za programsko obdobje 2024-2030 v letu 2024;
- obvezne priloge k vlogi, vključno s podpisano izjavo, da vlagatelj ni v postopku pridobivanja pomoči za iste upravičene stroške iz drugih javnih virov, da vlagatelj ni naslovnik neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Komisije EU, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom ter da ni podjetje v težavah.
Razpisna dokumentacija bo vlagateljem na voljo od 24.7.2024 na spletni strani Občine Idrija www.idrija.si/.
Vsa dodatna pojasnila lahko interesenti dobijo v Službi za gospodarske dejavnosti Občine Idrija, pri Sanji Mariji Pellis, telefon 05/37 34 532, e-mail: sanja-marija.pellis@idrija.si.
Vloga mora biti izpolnjena na ustreznem prijavnem obrazcu, vsebovati mora vse v obrazcu zahtevane podatke in priloge in mora biti na ustreznih mestih podpisana in žigosana.
Vloge se oddajo osebno ali po pošti v zapečateni ovojnici na naslov: Občina Idrija, Mestni trg 1, 5280 Idrija z označbo: »NE ODPIRAJ - VLOGA NA JAVNI RAZPIS KMETIJSTVO 2024«
Na hrbtni strani ovojnice mora biti navedeno ime in naslov vlagatelja.
Kot pravočasno prispele se bodo upoštevale tiste vloge, ki bodo do 23.8.2024 vložene v glavni pisarni Občine Idrija ali oddane na pošti (zadnji dan oddaje priporočeno) na naslov Občina Idrija, Mestni trg 1, 5280 Idrija.
VI. OBRAVNAVA VLOG IN POSTOPEK ODOBRITVE
O dodelitvi sredstev upravičencem bo odločala pooblaščena oseba na podlagi predloga strokovne komisije, ki bo imenovana s strani župana. Komisija bo opravila pregled prispelih vlog in jih ocenila na podlagi pogojev, ki so navedeni v tem javnem razpisu. O odpiranju vlog bo komisija vodila zapisnik.
Upoštevane bodo le vloge, ki bodo prispele pravočasno in bodo v skladu s pogoji javnega razpisa iz razpisne dokumentacije. Prepozno prispele oziroma neustrezno izpolnjene vloge bodo zavržene, neutemeljene vloge pa zavrnjene. V primeru, da vloga ne bo popolna bo predlagatelj v roku 8 dni od odpiranja vlog, pisno pozvan na dopolnitev vloge. Rok za dopolnitev je 8 dni od dneva prejema obvestila.
Upravičenci bodo o izidu razpisa obveščeni s sklepom strokovne službe Občine Idrija v roku 30 dni od odpiranja vlog. Zoper to odločitev lahko upravičenec vloži pritožbo na župana v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev Župana je dokončna.
Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na transakcijski račun na podlagi zahtevka. Zahtevek mora vsebovati dokazila o plačilu obveznosti in račune oziroma dokumentacijo glede na posamezen ukrep. Zahtevek in računi morajo biti dostavljeni na Občino Idrija najkasneje do 29.11.2024.
VII. RAZPOREDITEV SREDSTEV
V kolikor bo na posamezen ukrep prispelo manjše število vlog kot je razpisanih sredstev, se prosta sredstva lahko prerazporedijo na drug ukrep znotraj okvira tega javnega razpisa.
Datum: 23.7.2024
Številka: 331-0001/2024-1
Župan Občine Idrija
Tomaž Vencelj